SKLEP SCANDICONCEPT

środa, 27 maja 2015

Artysta









Całkiem niedawno po raz kolejny mijałam Filharmonię w Szczecinie. Budynek Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, otwarty w ubiegłym roku, zaprojektowała pracownia Barozzi/ Veiga (Alberto Veiga i Fabrizio Barozzi) z Barcelony.  Jak już wiecie  Filharmonai otrzymała nagrodę Unii Europejskiej im. Miesa van der Rohe dla współczesnej architektury. Po raz pierwszy nagrodzony został budynek z Polski. Postanowiłam "pójść" tropem hiszpańskich twórców. Pierwszy, który mnie zatrzymał przy swojej twórczości to Ernesto Artillo.  Genialny hiszpański artysta teraz dobrze znany w świecie mody i sztuki z powodu ( podoba mi się taki powód :) ) wspaniałych kolaży. To co mnie zachwyciło to elegancka prostota stylu i minimalizm zarówno wnętrz jak ilustracji mody. Ernesto wykorzystuje całkowicie całość obrazów poprzez łączenie obrazów z mody  z kwiatami, klifami oraz przepięknych wnętrz renesansowych budowli architektonicznych po to, by  stworzyć pięknie surrealistyczny efekt. Z jednej strony uderza profesjonalizm i wyczucie z drugiej, pojawia się we mnie jakiś niedosyt związany ze stagnacją życia zamkniętego w kadrach obrazu. I choć patrzę na nieskazitelny ład i piękno to jednak brakuje mi tutaj odrobiny człowieczej natury jak choćby niedbale położona rzecz... Bo co Artysta to Artysta.  Ciekawe jesteśmy jak Wam podobają się te zdjęcia- obrazy ?













2 komentarze:

  1. Piękne, ale też prawie puste wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fenomenalne wnętrze. Esencja minimalizmu i doskonałe połączenia bieli i drewna :)

    OdpowiedzUsuń

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Przetrzeń spokoju

To piękne XIX-wieczne mieszkanie w Sturegatan w Sztokholmie. Dom należał do Mattiasa i Carolina Storm. Od tego czasu para się przeprowadz...

Etykiety